Často kladené dotazy

Ztratil jsem přístup k telefonu/e-mailu pro dvoufázové ověření
Čas poslední změny před 6 měsíci

Máš-li nastavené dvoufázové ověření, může se stát, že ztratíš přístup k prostředku, na který ti chodí ověřovací kód. Řešení je různé dle situace:

Mám ověřovací aplikaci a přišel jsem o telefon

Může se stát, že telefon ztratíš. V takovém případě můžeš využít záložní možnosti - nechat si odeslat kód do e-mailu. Po zadání jména a hesla je ve spodním okně pro zadání ověřovacího kódu odkaz "Nemám přístup ke svému telefonu". Aplikace Google Authenticator nicméně umí generované kódy synchronizovat, takže v novém telefonu stačí stáhnout aplikaci a přihlásit se stejným Google účtem, jako na předchozím telefonu. Pokud i potom nebudeš mít ke kódům přístup, přejdi do svého profilu přes horní lištu Editace -> Uživatelský profil, tam klikni na "Změnit nastavení dvoufázového ověření" a nech si vygenerovat nový kód do nové aplikace.

Kódy mi chodí e-mailem, ke tomu teď nemám přístup

V takovém případě je proces trochu složitější, dvoufázové ověření ti totiž bude muset dočasně vypnout správce RISP z tvého kraje. Kontakt na něj najdeš ve spodní části přihlašovací obrazovky.

Pozor - přestože ti krajský správce ověření vypne, musíš si jej po přihlášení opět aktivovat, bez něj se totiž do systému nedostaneš. Pokud jsi tedy ztratil přístup k e-mailu úplně, postupuj takto:

  1. Požádej krajského správce o vypnutí dvoufázového ověření na tvůj účet.
  2. Požádej svého vedoucího nebo krajského správce o změnu e-mailové adresy v RISP na novou a zároveň o potvrzení změny ze strany správce.
  3. Přihlas se do RISP novým e-mailem a svým heslem a aktivuj si dvoufázové ověření znovu.

Prosím čekejte!

Prosím čekejte... bude to chvilka!